lördag, november 11, 2006

Skymningsbarn

Blä! Mår jätteilla och har ont i magen. Det är så irriterande att aldrig någonsin känna sig frisk. Mår man inte fysiskt dåligt så är det psykiska i behov av plåster. Kanske kan det vara så att jag bara är extremt gnällig och så tråkig att jag inte har något annat för mig än att analysera hur jag mår. Hur som helst känns det inget vidare. Tråkigt.

Läste en bok i går på tåget. Det är i och för sig inget nytt att jag läser böcker på tåg. Det speciella med den här boken var att den var extremt lättläst. Så jag hann läsa hela den boken + en tredjedel av Carolina Gynnings bok "Ego Girl". Den lättlästa boken hette hur som helst "Fettot". Jag tyckte att det lät som en bok för mig. Men jag kände mig inte särskilt berörd av den. Då var "Ego Girl" mer intressant. Även om jag irriterade mig enormt på språket i början. Men man kommer som vanligt in i det efter ett tag.

Är inget för kommatecken idag. :P Lustigt. Vissa dagar är allt man skriver fullt med kommatecken och semikolon. Men inte idag.

Har köpt en pyjamas till pappa i farsdag-present. Han har inte önskat sig något särskilt. Men en pyjamas tror jag att han har användning för. När jag ändå var på stan passade jag på att gå till biblioteket. Lånade "Skymningsbarn" av Torey Hayden. Har funderat på att läsa den jättelänge. Men det har liksom inte blivit av. Men nu är det alltså dags. När jag har läst ut alla de andra böckerna jag är uppe i det vill säga. Om jag orkar vänta...



Bäst: Värme och Lilo & Stitch
Sämst: Regn och illamående

Inga kommentarer: