onsdag, oktober 14, 2009

you are the only one who can keep up with my speed

God dag.

Varför somnar man i tentaläsning? Jag har gjort det nu två dagar i rad. Ögonlocken bara ramlar ner som när man är sådär jättejättetrött, detta trots att klockan endast är lunchtid. Så hemskt tråkigt bör det inte vara, men det blir det. Vissa skulle säkert kalla det för bristande självdiciplin men jag tvivlar. Min taktik att sätta mig och plöja ett oläst gammalt nummer av Bang för att sedan gå tillbaka till språksociologin med nyvunnen energi hämtad ur feministiska klokheter var helt enkelt inte den bästa. (Långt fundament jag fick till där.) När jag återgick till det som egentligen var viktigt så flydde koncentrationen snabbt som attan igen. En halvtimme kämpade jag innan jag uppfann en ny teori som innebar att åka hem, byta om till träningskläder och ge mig ut i spåret på en syrerik löprunda istället. Tänkt och gjort; jag gav mig ut och tog i hårdare än jag brukar men orkade hela vägen. Väl inne, hög på kroppens egna droger, var tanken på tentapluggandet som bortblåst och en stor kopp te och musik kändes som det mest rätta. Så här sitter jag nu. Och istället för att göra anteckningar om olika språkdrag så skriver jag ett ointressant blogginlägg. Suck.


Polly Pocket says good bye - Miranda Gjerstad

Inga kommentarer: