söndag, oktober 25, 2009

if you were the floor, I'd wanna be the rug. and if you were a kiss, I know I'd be a hug

Godkväll.

Jag sitter i mörkret och känner mig lite sorgsen för att ett dryckesdon som jag inte använt alltför ofta men som har haft ett känslomässigt värde åkte ner i köksbänken och blev olimbara småsmulor. Tantstjärt! Men jag är inte så arg, mest ledsen för det finns ingen precis likadan. Äsch, det är väl bara att sörja och glömma. Redan innan incidenten med dryckesdonet så fick jag idag känna på hur jag fäster mig vid ting. Slängde bort min trasiga micro och det kändes sorligt att lämna den där i ett hav av trasiga datorskärmar. Efter nästan ett år har jag kommit över att mina föräldrar bytt bil. Det gjorde också snuskigt ont och om jag ska gå lite för långt i att visa hur fånig jag är så erkänner jag att jag inte bara en gång gråtit över att jag inte kommer att få sitta i den gamla bilen en gång till.

Annars har dagen idag innehållit ett snabbt besök på IKEA, matlagning, ett bra kommentatorspår på Juno och ett besök i tvättstugan där de som skulle vara där samtidigt som jag använde mina maskiner (utöver sina egna) som om det var helt okej. Så en innehållsrik söndag som ändå inte gör så stora avtryck i framtida minnen. Utom möjligtvis muggsmulorna på min köksbänk då.


All I want is you - Barry Louis Polisar

Inga kommentarer: