måndag, oktober 12, 2009

du kanske hade fel kjol eller kanske gick för sakta

Trots den härliga löprundan igår så sov jag äckligt dåligt i natt. Allt är SVT:s dramatisering av fallet med Hagamannen som visades i går kväll. Jag blev rädd och upprörd. Den främsta anledning var nog att den skakade om mig lite. Den fokuserade på gärningsmannen som skamfylld och livrädd. Han blir ju inte mindre farlig för det, men mer mänsklig och det gjorde mig väldigt rädd. För det är så mycket lättare att bara se sexualförbrytare som sadistiska svin och våldtäktsmän endast fyllda av ren och skär ondska. I dramatiseringen i går kväll var det inte så och det gjorde mig väldigt obekväm att någon som älskar sina barn och sin sambo ändå gör något så fasansfullt och vidrigt. Hela natten har jag haft bilder av den verklige Hagamannen och skådespelaren som spelade honom igår på näthinnan. Jag vill inte vara rädd. Förhoppningsvis så kan jag lägga det bakom mig under dagen och sova gott kommande nätter.


Allt som är ditt - Säkert!

Inga kommentarer: