fredag, oktober 09, 2009

hide away all my comic books, hide away from you

Här är det zombiefredag som gäller och det har inget med kultur att göra. Det är jag som är en zombie, en sådan man blir av för mycket rödvin och för lite sömn. I och för sig så kan jag dra en lätt parallell mellan min hjärndöda fredag och kultur: TP och rödvin är ju jävligt kulturellt. Speciellt om man som jag inte svarade fel på en enda brun fråga (kulturfrågorna för er som inte är så insatta). Så fick jag med lite skryt också. Redovisningen i morse gick trots zombiefieringen perfekt. Kanske för att jag var så trött att jag slappnade av och inte förväntade särskilt mycket alls av mig själv.

Just det; nyklippt är jag också. Det blev inte som på bilden jag hade med mig, men det känns ändå väldigt bra. En ny frisyr som jag aldrig har haft tidigare. Nu vill jag ha lite nya hårspännen, så det så. Det blir inget inköp i helgen i alla fall för det är mindre än en vecka kvar till tenta nu. Det känns inte kul alls. För det är en sådan tenta som man inte har en aning om det lönar sig att plugga till. Det känns som om jag redan snappat upp det viktigaste. Innebörden av detta blir väl att tentapluggandet är snabbt överstökat. Tråkigt bara om jag inser när jag sitter där med det kopiatorljumna tentahäftet att jag är totalt ute och åker på två hjul. Inte kuuul.

Jag har slängt in ett par spontanansökningar om jobb den här veckan också. Tyvärr är det nog så att mitt hopp brunnit ut lite. Drömmen är att få ett jobb och sedan resa iväg några veckor i mars. Helst till det stora landet i väst, men jag får se. Det ska väl till en del för att få till det. Äsch sak samma. Jag vill inte tänka på det nu.


Love and youth - Jenny Wilson

Inga kommentarer: