onsdag, augusti 26, 2009

Åh gud, vad har jag gjort för ont? Tänk om det aldrig fixar sig!

Nu snurrar allt efter en överdos av kaffe. Ja, jag vet att jag är farligt klen. I alla fall när det gäller kaffe, blir hur hög som helst. Det var vid ett besök hos farmor som överdosen intogs. Hon är en inbiten koffeinist, något som jag försöker undvika i det yttersta då jag normalt kontrollerar och reglerar mitt intag. Hos farmor blir det dock lite svårt med mängderna. Hur som helst blir det inte bättre av att jag oroar mig för Lillebror som flyttade hemifrån för fem dagar sedan och han verkar inte ha det helt lätt; internetuppkopplingen fungerar inte och han har fått en rumskamrat som inte är helt enkel att samarbeta med och som snyltar. Stackaren, men ingenting blir bättre för att jag sitter här och har ont i magen för hans skull. Dessutom ska jag dit på fredag, så jag kan väl lägga mina bekymmer på hyllan till dess. Inte helt enkelt att vara the worrying storasyster.

Den tredje september, om åtta dagar, är det dags att ta farväl av Lasse för ett tag. Verkar inte som om vi kommer att ses förrän tidigast till nästa sommar. Det gör också ont i magen. Min mage dukar väl snart under av kaffechock, oro och sorg/saknad. Om en vecka är jag i alla fall tillbaka i min Studentstad och förhoppningsvis även i mina rutiner. Jag längtar och bävar.


Du säger ingenting det säger allt - Mitt piano

Inga kommentarer: