tisdag, september 01, 2009

Come and open up your folding chair next to me

Godkväll.

Idag har studierna dragit igång på riktigt och jag har flängt runt på alla bibliotek som är relevanta. Vissa har till och med fått besök av mig fler än en gång och kilovis med böcker har burits hem. Så går det när man är ekonomisk och hellre lägger pengarna på annat än svindyr (och ofta icke nödvändig) litteratur. Så jag far runt och det går undan må jag säga. Nu är det två kurser som ska läsas parallellt, vilket kräver lite mer struktur och planering. Inget som jag brukar ha några problem med, men bara vetskapen om att det krävs lite mer disciplin gör mig aktsam.

I morse (eller om det var på förmiddagen, ibland är det svårt att veta var gränsen går) bokade finaste Malin biljetter till Regina Spektors konsert på Cirkus i december. Visst har jag redan sett fröken Spektor i år. Men för oss som förstår sådant här så får man inte nog, hungern blir bara större. Det är som sex. Det ska krävas en del för att man ska bli mätt på riktigt bra sex, likadant med bra musik.

För de som undrar kan jag tala om att Elsa mår bättre än på länge och att jag försöker göra mig av med mina sista föreställningar om monogami och där med även med all svartsjuka som förpestar.


Folding Chair - Regina Spektor

1 kommentar:

Anonym sa...

Ska bli sååå kul!!!! =D