måndag, augusti 03, 2009

Something striking hard tonight

Idag har jag en lite religiös dag. Det händer ibland och alltid är det musik, film, konst eller annat konstnärligt som utlöser det. Då är jag övertygad om att det finns något gudomligt. Denna känsla har medfört att jag gått omkring och varit ganska sluten idag. Hoppas bara att jag kan somna ikväll. Det har varit lite dåligt med det den senaste tiden. Så jag lyssnar på sommarpratare på nätterna.

Äntligen blev det lite blåbärsplockning. Tråkigt bara att jag fick så ont i ryggen att jag fick avbryta och gå hem igen. Lite blev det i alla fall. Får se vad jag ska göra av dem. Något bak eller någon sylt högst troligt. Dessutom har jag tittat på gamla (och nya) foton ikväll till min ego-kalender. Jag har hittat alla nu, men det väcker känslor att se på foton. Känslan av att jag ersattes som huvudperson när jag var nästan tre; känslan av att jag var så ful som tonåring; känslan av att jag var så mycket smalare då; känslan av att mitt svarta sinne alltid funnits där; känslan av att jag hela tiden behöver nya vänner som förlåter mig för vad jag gjorde de förra.


All for me - Anna Ternheim

Inga kommentarer: