måndag, maj 12, 2008

Jag suger och spyr

Usch, jag drömde så otäckt inatt. Vaknade varje timme med hjärtat utanpå kroppen. Det var huset i Frankrike, spöken, sexorgier, barn som bajsade ner sig… Morgonen var mer än välkommen.

Helgen har jag spenderat hos mina morföräldrar. Jag riktigt kände hur batterierna laddade på sig när jag låg och lyssnade på deckare och läste Året Runt i en badenbaden-stol i skuggan av försommarvärmen. I lördags kväll grillade vi och drack vin. (Systemet i Åtvidaberg har ju byggt om till självbetjäning, vilket mormor självklart var tvungen att testa.) Riktigt mysigt. I går kom min moster Anna-Lena, sambon (eller min ”morbror”) Hasse och min kusin Annie dit. Dem hade jag inte sett sedan jul, så det var ganska överväldigande. Annie var dock lite hyper och hade svårt att varva ner. Hur som helst tog jag tåget hem till mamma och pappa igen igår kväll. Nu har jag fyra dagar som är fria från planer innan jag på fredag ska på introduktion.

Idag har det varit tufft. Jag skulle vara duktig och dammsuga, men stötte då till ett stort lila ljus som min pappa fick när han slutade på sitt förra jobb. Det gick av. Panik och ångest! Jag testade att sjunga, se på ”Desperate Housewives”, titta på teve, gråta, andas och koncentrera mig. Inget funkade riktigt. När min bror kom hem och jag pratat med honom kändes det i alla fall lite bättre, men smulor av känslan finns kvar. Jag avskyr att må så.

A Dieu.

Inga kommentarer: