lördag, maj 03, 2008

Du säger att du är stark

I natt har jag legat vaken och varit arg. På Sanna Bråding, jag mår illa över henne just nu. Det är så fel att på dagarna sitta och vara programledare i radio för ett program som riktar sig till tonåringar och sedan på kvällen handla med kokain. Är man är offentlig person blir man en förebild, det är bara så det är. Man bör inte droga över huvudtaget, men verkligen inte om man är en förebild. Usch! Jag har känt medlidande Bråding när hon i en tidning berättade om sina ätstörningar. Nu vill jag bara spotta henne i ansiktet. Ja, jag förstår väl att hon inte mår något vidare och antagligen känt ångest över vad hon sysslat med. Det är bara så att varje minut har man en chans att bryta sitt dåliga beteende. Polisen har tydligen haft koll på henne (och övriga ligan) i nästan ett år nu. Hon har alltså hållit på en längre tid med detta. Usch igen. Jag som försvarat henne tidigare när folk sagt att hon är en dålig skådis eller att hon bara skriker i radion. Det ångrar jag nu. Jag vill passa på att tacka alla vettiga kändisar och övriga offentliga personer som lyckas hålla sig på mattan och vara bra förebilder. Tack! (Nämner inga namn eftersom jag antagligen kommer nämna någon som i slutändan kanske inte förtjänade det, och så kommer jag att glömma viktiga personer.)

Inga kommentarer: