söndag, november 05, 2006

Since I'm back from Paris

Genomförkyld på tröskeln till en ny period i mitt liv. Lite sorgligt kanske att dela upp sitt liv efter terminstiderna. Men det fungerar för mig. Det blir några nystarter om året. Den kommande perioden i mitt liv heter "Post-Paris". Det låter nog coolare än det är.

Det är inte lätt att försöka förnya sig lite. Var på stan och köpte färg till håret tidigare idag. När jag sedan kände mig redo för att dra igång projektet "Sara färgar håret" drog jag upp bipacksedeln och läste noga (tyckte jag). Sedan satte jag på duschen och tvättade noga igenom håret. Efter det tar jag upp lappen för att se vad nästa steg är. Då inser jag att det högst upp står klart och tydligt: Tvätta inte håret innan. Snacka om att jag känner mig misslyckad. Inte ens läsa instruktioner är jag kapabel till. Så nu får håret vänta ett tag på sin förnyelse.

Maten går inte alls idag. Har ätit två mål av fem hittills. En chans kvar. Har bestämt mig för att inte haka upp mig på det. Men det känns tufft ändå.

Erik fyller år imorgon. He's groing up so fast :')
Elsa fyller inte år, men hon blir också bara större och större. Känns det som. Jag misstänker att Mormor gett henne lite godis nu när jag varit borta... Men det gör inget. Så länge hon inte verkar må dåligt.

Jag har bestämt mig för att det här ska bli min första ärliga blogg. De andra jag haft har spårat ur totalt. Speciellt prick-bloggen. (Suck!) Men ny är det nya tider och jag ska anstränga mig för att inte skapa något låtsasliv. Jag ska våga inse att det bara är mig själv jag lurar.

Jag ska få tillbaka mitt reportage imorgon. Jag hoppas Ulla gillade det. Själv vet jag inte. Det kändes som om det, liksom det mesta i mitt liv, spårade ur. Förresten får jag se hur jag mår imorgon, jag kanske har feber.

Nickelodeon Kids Choise Awards på TV. :D Kvällen är räddad! Nu är Sara glad igen!


Bäst: Elsa och att min lugg är nyklippt
Sämst: Ätstörning och att färgningen inte blev av

Inga kommentarer: