fredag, november 10, 2006

Ett hem att leva för

Igår såg jag den bästa teater jag sett på mycket länge. "Skuggfåglar". Den handlar om två ungdomatr som möts under järnvägsbron. Tjejen utmanar killen på ett slags chickenrace där det gäller att hinna över bron innan man möter tåget och blir mosad. Förutom ungdomarna under bron får man även följa killens olyckliga föräldrar. Sedan åker man ibland till en senare tid då man får se kilen som sitter häktad för mord på tjejen han mötte under bron...
Så om ni får chansen att se "Skuggfåglar", se den. Den är värd minst en timme av ditt liv.

Är även glad eftersom jag ska se marit Bergman på Skylten den trettionde. Jag hade helt missat att hon lagt till några platser på sin turnéplan. Men tur att jag upptäckte det i tid. Så nu ska jag äntligen få Marit B igen. Det var ett tag sedan sist. :D

Så i sinnet är jag lite lättare idag än andra dagar, men då hänger inte kroppen med i stället. Ont i magen, illamående, förkyld och dödstrött. Nu låter jag som en pensionär. Men jag behöver klaga lite. Det kanske känns bättre då.

Åt årets godaste apelsin idag.


Bäst: Marit Bergman på skylten, Skuggfåglarna och apelsinen
Sämst: Att min kropp skäller på mig

Inga kommentarer: